L’hora interactiva
Destinataris
2n de Primària
Objectius
- Utilitzar les TIC com a mitjà d’aprenentatge.
- Fomentar l’ús de les TIC a l’aula.
- Conèixer les hores.
Descripció de l’activitat
Consisteix en aprendre les hores del rellotge mitjançant una presentació visual amb activitats interactives destinades als alumnes de 2n de primària. Aquesta activitat es duria a terme a l’aula de TIC durant dues sessions.
Descripció de l’activitat
- Primera part:
Serà de caràcter expositiu. El professor explicarà el tema: les hores.
- Segona part:
Serà de caràcter interactiu. Anirà destinada a la consolidació del tema.
Part interactiva
L’alumne realitzarà una sèrie d’activitats relacionades amb les hores, com per exemple:
- Marca l’hora abans de que acabi el temps.
- A quina hora començem les classes al matí?
- Saps a quina hora ens trobem?
A cada diapositiva l’alumne podrà escoltar en que consisteix l’exercici que ha de realitzar. Si l’alumne contesta correctament, sonarà una melodia i si ho fa malament una altra.
Per exemple:
A quina hora acaba l’escola?
2
Molt bé, a les 2 en punt acaba l’escola
12
1
2
3
6
9
8
7
11
10
5
4
No és correcte. A les 2 en punt acaba l’escola
12
1
2
3
6
9
8
7
11
10
5
4
Avaluació
L'activitat s'avaluarà, en primer lloc, mitjançant les respostes del qüestionari. A partir d'aquest, el professor avaluarà si l'alumne coneix les hores i si ha utilitzat correctament el recurs tecnològic. En segon lloc, amb l’ajuda del quadern d’aula del professor, s’avaluarà el procés de l’activitat:
treball, atenció, esforç, etc...
Avaluació
En darrer lloc, és important destacar, el fet que, al realitzar-se l'activitat al centre, no hi ha hagut fractura digital i l’alumne ha utilitzat les TIC com un mitjà més d’aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario